Ruilen en retourneren
Ruil- en Retourbeleid
Laten we samenwerken voor een duurzamer milieu! Neem eerst contact met ons op voordat je een retour opstuurt, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken.
Retourvoorwaarden:
Wanneer je een retour opstuurt, ga je automatisch akkoord met de retourvoorwaarden van www.oliviadiva.nl.
Tijdsbestek voor retournering: De goederen moeten binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd zijn.
Verantwoordelijkheid van de verzender: Houd er rekening mee dat je als verzender verantwoordelijk bent. In ongeveer 5 tot 10% van de retourzendingen treden problemen op waarbij we geen terugbetaling kunnen verwerken. Wees hierop voorbereid voordat je het verzendt.
Traceerbaar verzendbewijs: Je dient het verzendbewijs met een traceerbaar track & trace-nummer naar info@oliviadiva.nl te sturen. We kunnen pas een terugbetaling verwerken nadat het trackingnummer aangeeft dat het pakket concreet is bezorgd.
Melding van retournering: Retourneren moet schriftelijk via info@oliviadiva.nl aan ons worden doorgegeven.
Staat van de goederen: De goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. Als er schade is, meld dit dan direct met foto's.
Doorverkoopbaarheid: De goederen moeten in staat zijn om door ons te worden doorverkocht.
Uitgesloten van retour en terugbetaling:
Op maat gemaakte goederen en speciale bestellingen kunnen niet worden geretourneerd.
Artikelen van persoonlijke aard en items die om hygiënische redenen niet kunnen worden teruggestuurd (zoals ondergoed, lingerie, panty's en verzorgingsproducten).
Goederen die na 14 dagen na ontvangst zijn verstuurd.
Retourprocedure in 8 stappen:
Stap 1: Lees de retourvoorwaarden: Lees de retourvoorwaarden bovenaan deze pagina zorgvuldig door voordat je de stappen volgt.
Stap 2: Contacteer onze klantenservice: Neem contact op met onze klantenservice via e-mail op info@oliviadiva.nl om een retour aan te melden. Vergeet niet je contactgegevens en ordernummer te vermelden, en voeg duidelijke foto's of video's toe van eventuele defecten of beschadigingen. Als het product defect is bij levering en binnen de garantieperiode valt van onze leverancier, heb je recht op een nieuw exemplaar en hoeft het niet retour.
Stap 3: Verpak jouw pakket zorgvuldig, stevig en netjes.
Stap 4: Maak een traceerbaar verzendlabel aan: Maak online of bij het postbedrijf bij jou in de buurt een verzendlabel aan met traceerbare track & trace. Het retouradres vind je onderaan deze pagina. De kosten variëren tussen de 11 en 50 euro, afhankelijk van het formaat en gewicht van het pakket en de bezorgdienst.
Stap 5: Plak het verzendlabel op het pakket: Plak het verzendlabel stevig op het pakket of laat dit doen bij een postpunt. Stuur de artikelen samen met het ingevulde retourformulier naar het retouradres.
Stap 6: Stuur het verzendbewijs: Stuur het verzendbewijs met het traceerbare track & trace-nummer als antwoord op de e-mail waarin je hebt aangegeven dat je het artikel retourneert naar info@oliviadiva.nl.
Stap 7: Akkoord & Wacht op bezorging: Door het te versturen ga je akkoord met onze voorwaarden. Wij moeten wachten tot het in de tracking als 'bezorgd' staat vermeld. Wanneer dit er staat, zullen wij binnen 14 werkdagen een terugbetaling via dezelfde betaalmethode waarmee betaald is doen.
Let op:
Als zender ben jij verantwoordelijk. En wij willen misverstanden voorkomen.
In 5 tot 10% van de gevallen kunnen belastingverplichtingen, verlies, of andere hindernissen ervoor zorgen dat retourzendingen niet aankomen. Indien dit voorkomt, is terugbetaling van onze kant helaas niet mogelijk. Is jouw zending verzekerd, dan kun je mogelijk aanspraak maken op restitutie van het aankoopbedrag en/of verzendkosten via de bezorgdienst. Afhankelijk van het beleid van de koeriersdienst en de aard van het probleem, kan het pakket ook aan jou, de verzender, worden geretourneerd.
Weigeren aan de deur of retoursturen met de bezorger, kan dat?
Nee, volg onze stappen hierboven om een terugbetaling te kunnen ontvangen. Als het retour niet volgens deze stappen is gedaan, kunnen wij geen terugbetaling doen aan de klant of aan Klarna.
Retouradres:
Bedrijfsnaam: Liu Changxing
Postcode: 310000
Straatadres: Nr. 409, Suxi Avenue (Shaopufan)
(Nr. 2 freight elevator on the west side of the 3rd floor, upstairs, Yuantong Express)
Stad: Yiwu
Provincie: Zhejiang
Staat: Zhejiang
Land: China
Opmerkingen en Voorwaarden:
De kosten om jouw bestelling retour te zenden zijn altijd voor rekening en eigen risico van de koper. Retourkosten worden niet vergoed.
Jij als zender bent verantwoordelijk. Wij zijn niet verantwoordelijk voor foutieve adressen of problemen tijdens het verzendproces. Wij behouden ons recht voor om geen terugbetaling te doen in dergelijke gevallen.
Zorg dat de artikelen in goede staat verkeren en aan alle voorwaarden voldoen voordat je ze terugstuurt.
Teruggave gebeurt binnen 14 werkdagen na ontvangst van het retour bij het hierboven vermelde adres.
Het verzendbewijs met traceerbaar track & trace moet naar ons gestuurd worden naar info@oliviadiva.nl. Voorkeur door te reageren op eerder e-mail contact.
Contacteer ons
Heb je vragen over je retour? Wil je wat kwijt? Wij helpen je graag! We zijn bereikbaar via de volgende kanalen:
Voor vragen of opmerkingen kun je mailen naar Support@Oliviadiva.nl
Voor vragen kun je ook altijd een DM sturen op Instagram.
En natuurlijk zijn wij ook bereikbaar op Facebook!